Veelgestelde vragen

Hoofdstuk 1: Alles over het bedrukken van relatiegeschenken

 

1. Hoe is de bedrukkingskwaliteit?
De bedrukkingskwaliteit is verschillend per soort bedrukking. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

2. Wat zijn de bedrukkingskosten?
De bedrukkingskosten verschillen per bedrukkingstechniek. De prijs voor de bedrukking op het artikel kunt u berekenen op relatiegeschenken.nl.

 3. Waar kunnen de relatiegeschenken worden bedrukt?
Bedrukken van de relatiegeschenken kan vaak op meerdere plekken. Waar dit kan is te zien in de foto's bij de artikelen of voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

 4. Hoe kan ik hetzelfde relatiegeschenk in meerdere kleuren bestellen?

Meerdere kleuren van hetzelfde relatiegeschenk bestellen kan door het bestelproces meerdere malen te doorlopen. De gekozen relatiegeschenken worden dan toegevoegd aan de winkelmand.

 5. Kan ik ook alleen tekst laten drukken?
Alleen tekst bedrukken is mogelijk. Dit kan worden gedaan in elk lettertype. Hebben wij het lettertype niet dan vragen we u het lettertype te sturen in .ttf of .otf bestand.

 6. Kan ik op meerdere relatiegeschenken verschillende opdrukken laten zetten?
Verschillende opdruk op meerdere relatiegeschenk kan maar dit kan tot op bepaalde hoogte en hier zitten dan wel weer hogere kosten aan verbonden. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

7. Wat moet ik doen als ik een relatiegeschenk in vijf kleuren wil bedrukken maar er kan maar tot vier kleuren worden gekozen?
Vijf kleuren bedrukking kan niet bij elk artikel. Wilt u toch vijf kleuren bedrukking dan kunnen onze medewerkers adviseren welke vergelijkbare artikelen wel met vijf kleuren kunnen worden bedrukt.

 

Hoofdstuk 2: Alle vragen over samples relatiegeschenken

1. Wat is een sample?

Een sample is een gratis relatiegeschenk dat u kunt aanvragen zodat u het fysieke relatiegeschenk kan bekijken.

2. Hoe kan ik een sample bestellen?
Samples bestellen kan via de website of via de telefoon. Op de website kan na het kiezen van het relatiegeschenk worden gekozen om eerst een sample te ontvangen.

3. Wat zijn de voorwaarden rondom samples?
De voorwaarden rondom de sample zijn als volgend. U kunt gratis zichtexemplaren van relatiegeschenken aanvragen. U kunt zowel via de webshop (klik op knop “zichtexemplaar aanvragen” bij desbetreffend artikel in de offerte) als telefonisch een zichtexemplaar bestellen. Gaat u daarna niet over tot aankoop? Dan vragen wij u het exemplaar binnen 14 dagen na ontvangst retour te sturen. Indien u het exemplaar wilt behouden berekenen wij u de stuksprijs van het artikel, plus € 6,00 verzendkosten. Wij versturen gratis zichtexemplaren tot een waarde van 10 euro, voor exemplaren boven dit bedrag ontvangt u direct een factuur. Deze kunt u niet retourneren.

4. Waarom moet ik samples terugsturen bij geen bestelling?
Samples terugsturen doen wij vanwege het misbruik dat hiervan werd gemaakt.

5. Mag ik het sample niet houden?
Samples houden kan maar deze worden dan wel gefactureerd.

6. Kan ik één bedrukt sample aanvragen?
Bedrukte samples aanvragen is niet mogelijk. Dit vanwege de instelkosten die bij de bedrukking komen.

 

Hoofdstuk 3: Alles over de levering van relatiegeschenken


1. Wat is de levertijd?

De levertijd bij onbedrukte relatiegeschenken is 2 – 3 werkdagen. Bij bedrukte relatiegeschenken zit de levertijd gemiddeld tussen de 7 en 12 werkdagen.

2. Wat zijn de kosten voor de levering?
De kosten voor de levering berekenen wij niet door wanneer het orderbedrag boven de €100,- is. Bij bestellingen onder de €100,- wordt een zogenaamde kleine order toeslag van €17,50 gerekend.

3. Wat zijn de extra kosten voor levering in België?
Levering in België is bij ons gratis wanneer de order boven het minimumbedrag van €100,- zit.

4. Kunnen relatiegeschenken retour worden gezonden?
Relatiegeschenken kunnen retour worden gezonden wanneer hier toestemming voor is gegeven en de retourbon zichtbaar op de verpakking zit.

5. Kan ik relatiegeschenken ook afhalen?
Relatiegeschenken afhalen is bij ons niet mogelijk. De relatiegeschenken worden rechtstreeks van de fabriek naar de gekozen locatie verzonden.

6. Kan ik de relatiegeschenken volgen met track & trace?
Relatiegeschenken volgen met track & trace is beschikbaar voor de medewerkers van relatiegeschenken.nl. Wilt u weten waar uw zending is dan kunt u contact opnemen en wordt dit voor u nagekeken.

7. Wat zijn de kosten voor een spoedlevering?
De kosten voor een snelle levering zijn variërend. De kosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket en de afstand die het moet afleggen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

8. Hoe kan ik relatiegeschenken op meerdere adressen laten leveren?
Relatiegeschenken leveren op meerdere adressen kan, maar hier zijn extra kosten aan verbonden. Boven de €100,- nemen wij de kosten voor rekening bij aflevering op één adres.

9. Hoe worden de relatiegeschenken geleverd?
De relatiegeschenken worden geleverd met DHL of met UPS dit is afhankelijk van de plek waar het vandaan komt.

 

Hoofdstuk 4: Alles over het logo en de kleur van het bedrukken van relatiegeschenken

1. Wat zijn PMS kleuren?

PMS staat voor Pantone Matching System. Bij dit systeem worden alle kleuren met een code benoemd. Dit zorgt ervoor dat overal ter wereld de PMS-waarde dezelfde kleur oplevert.

2. Wat zijn madeira-kleuren?
Madeira-kleuren gebruiken wij voor het bepalen van de kleur bij boorduurwerk. Neem contact met ons op voor meer informatie over deze kleurvorm en hoe dit toe te passen op het relatiegeschenk dat u wilt laten borduren.

3. Wat is de logo service?
Logo service is een digitaal voorbeeld van uw logo of tekst op het relatiegeschenk. Dit zodat u kan zien hoe het eindresultaat eruit zal komen te zien.

4. Wat is .eps en .ai?
.eps en .ai zijn illustrator bestanden waarmee de studio werkt. Deze bestanden kunnen worden vergroot zonder dat de kwaliteit omlaag gaat.

5. Wat is het maximaal aantal kleuren voor bedrukking het logo?
Het aantal kleuren waarin het logo kan worden gedrukt is per relatiegeschenk verschillend. Fullcolour is een optie maar niet voor alle artikelen. Op de website kan je per artikel zien welke opties er zijn voor de bedrukking.

6. Is het mogelijk om een gratis drukproef toegestuurd te krijgen?
Een gratis proef sturen wij altijd naar de klant die een logo wilt op een artikel. Onze studio maakt vrijblijvend een digitale proef die u toegestuurd krijgt ter goedkeuring.

7. Wat is een .ttf en .otf?
.ttf en .otf zijn lettertype bestanden waar onze studio mee werkt.

 

Hoofdstuk 5: alles over het betalen van relatiegeschenken

1. Wat zijn de verschillende betaalmethoden?

De betaalmethoden zijn iDeal, MisterCash, creditcard of na afspraak 8 dagen netto na factuurdatum.

2. Wat is het minimumbedrag?
Het minimum bestelbedrag is €100,-. Voor order aanvragen onder dit bedrag berekenen wij €17,50 aan zogenaamde Kleine Orderkosten.

3. Kan ik op rekening kopen?
Op rekening kopen is mogelijk wanneer u een vervolgorder plaatst.

4. Hoeveel BTW komt erbij?
De BTW die erbij komt is 21%. Om het volledige bedrag te zien inclusief BTW kunt u een offerte opvragen via de website.

5. Hoe kan ik betalen op factuur?
Betalen op factuur kan door de klantgegevens te laten controleren. Wanneer dit is goedgekeurd is het mogelijk om op factuur te betalen.

 

Hoofdstuk 6: Alle vragen over de relatiegeschenken zelf

1. Kan ik relatiegeschenken terugsturen wanneer ik niet tevreden ben over de kwaliteit?

Als u ontevreden bent is ons uitgangspunt dat we er alles aan zullen doen om het probleem op te lossen. Terugsturen van relatiegeschenken kan na goedkeuring van onze medewerkers en wanneer de pakbon duidelijk op de order zit. Relatiegeschenken is niet aansprakelijk voor mogelijke druk- en zetfouten van de promotiematerialen, giveaways of relatiegeschenken.

2. Hoe zijn de relatiegeschenken verpakt?
Verpakking van de relatiegeschenken is afhankelijk van het relatiegeschenk. De relatiegeschenken worden verpakt met meerdere in één grote verpakking en sommige relatiegeschenken hebben ook nog een individuele verpakking.

3. Wat is de gratis logoservice?
Gratis logoservice houdt in dat u gratis een digitaal voorbeeld krijgt van het relatiegeschenk met uw logo erop. Deze kan u dan goedkeuren voor dat u uw order plaatst. De bedrukking is dus niet gratis.

4. Waar vind ik het artikelnummer?
Artikelnummers staan vermeld bij de relatiegeschenken in de categoriepagina en ook op de relatiegeschenkpagina. Dit staat vermeld in het lichtgrijs.

5. Hebben jullie ook echte merken?
Echte merken zitten ook in het assortiment. Bij pennen hebben we bijvoorbeeld Waterman en Parker.

6. Wij hebben eerder bij jullie een bestelling gedaan maar dit relatiegeschenk staat niet meer in het assortiment.
Het relatiegeschenk staat niet meer in het assortiment? Neem contact op met onze medewerkers. Zij kunnen u adviseren over een vervanging of kijken of het relatiegeschenk elders beschikbaar is.

 

Hoofdstuk 7: alle vragen over relatiegeschenken offertes

1. Als ik een offerte aanvraag zit ik dan gelijk aan een order vast?

Een offerte aanvraag is vrijblijvend. Hier zit dus geen verplichting tot aankoop aan verbonden.

2.  Hoe kan ik meerdere artikelen toevoegen aan mijn winkelwagen?
Meerdere artikelen toevoegen kan door in de winkelwagen te kiezen voor verder winkelen.

3. Wat kan ik doen om korting te krijgen?
Om kans op korting te krijgen kunt u zich inschrijven op de nieuwsbrief. Zo nu en dan hebben wij kortingsacties. Daarnaast wordt bij relatiegeschenken gewerkt met staffelprijzen dus bij grotere aantallen wordt het voordeliger.

 

Hoofdstuk 8: alle vragen over het relatiegeschenken bestellen

1. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Het wijzigen van de bestelling kan tot dat er akkoord is gegeven op de definitieve proef. Hierna is de order in relatiegeschenkie en kan deze niet meer worden gewijzigd. Wel kunnen er artikelen worden toegevoegd.

2. Kan ik als particulier ook bij jullie bestellen?
Als particulier kunt u ook bij ons bestellen. Let wel op dat wij een minimum bestelbedrag en ordergrote hebben.

3. Is aankoop van één bedrukt artikel mogelijk?
Een bedrukt artikel bestellen is mogelijk maar hier zitten zeer hoge kosten aan verbonden vanwege de instelkosten bij de drukker.

4. Wat is het minimumaantal relatiegeschenken dat ik moet bestellen?
Het minimaal aantal is verschillend per relatiegeschenk. Het gaat erom dat het minimum bestelbedrag van €100,- wordt gehaald. Bij bestellingen onder de €100,- wordt minimaal €17,50 administratie- en verzendkosten verrekend.

5. Kunnen jullie ook pakketten samenstellen?
Pakketten samenstellen kunnen wij doen aan de hand van een thema, doelgroep of evenement. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij onze medewerkers.

6. Waar komen de €17,50 kosten vandaan bij een bestelling onder de €100,-.
De kosten komen voort uit verzendkosten en administratiekosten.

7. Waarom kan ik niet bestellen?
Bestellen kan wanneer alle velden zijn ingevuld. Het kan zijn dat het aantal of de kleur nog niet is gekozen of doordat het bestelbedrag van €100,- nog niet is gehaald. U kunt dan wel een offerteaanvraag doen.

8. Hoe kan ik zie hoe groot de voorraad is?
De voorraad kan worden gecontroleerd door de aanvraag te plaatsen. Wanneer onze medewerkers deze ontvangen zullen zijn de voorraad controleren en u op de hoogte stellen wanneer deze onvoldoende is. Er zal dan samen met u worden gekeken voor een passende vervanging.

9. Ik heb het verkeerde relatiegeschenk ontvangen wat nu?
Wanneer u het verkeerde relatiegeschenk hebt ontvangen vragen wij u meteen contact op te nemen met ons zodat wij dit recht kunnen zetten. We zullen zorgen dat de verkeerde relatiegeschenken gratis worden opgehaald en dat de juiste artikelen zo spoedig mogelijk worden gestuurd.

10. Artikelen zijn kapot geleverd of de bedrukking is niet goed, wat nu?
Kapotte artikelen of een slechte bedrukking zijn zeer vervelend. Wij zullen zorgen dat de defecte artikelen worden opgehaald hetzelfde geldt voor een foutieve of slechte bedrukking. We zullen ervoor zorgen dat nieuwe relatiegeschenken zo spoedig mogelijk worden geleverd.

11. Hebben jullie ook relatiegeschenken in de uitverkoop?
Jazeker! De relatiegeschenken die in de uitverkoop zijn staan in onze categorie ‘Sale’. Deze zijn tijdelijk beschikbaar. Om er zeker van te zijn dat relatiegeschenk nog op voorraad zijn kunt u contact opnemen met onze medewerkers.

12. Kunnen we ook kerstpakketten bestellen?
Vanzelfsprekend kunnen wij kerstpakketten voor u samenstellen. Neem contact op met onze medewerkers om de mogelijkheden te bespreken.

Hoofdstuk 9: overige vragen over relatiegeschenken

1. Kunnen jullie een deel voor de website voor onze filialen maken? Dat jullie de voorraad houden en dat het filiaal bij jullie kan bestellen.

Over dit soort vragen gaan we graag samen met u in gesprek om tot een goede oplossing te komen.

2. Hebben jullie gratis promotiemateriaal voor mijn project?
Promotiemateriaal hebben wij helaas niet op voorraad.

3. Doen jullie aan sponsoracties?
Sponsoracties worden bij relatiegeschenken.nl in principe niet gedaan.

4. Zijn jullie actief op sociale media?
Ja, wij zijn actief op sociale media. We zijn aanwezig op Twitter, Facebook, YouTube en Google+.

5. Waar kan ik vragen stellen en informatie op doen?
Voor vragen en informatie kunt u terecht bij onze medewerkers. Deze kunt u bereiken via de chat op de website, sociale media, mail (info@relatiegeschenken.nl ) en telefoon (0348 711 111).

6. Kan ik een catalogus voor relatiegeschenken aanvragen?
Een catalogus kunt u bij ons aanvragen via de mail of telefoon.

7. Kunnen we alleen via de website een bestelling plaatsen?
Naast bestellen via de website kunt u ook via de telefoon of mail een order plaatsen.

8. Hoe kan ik mijzelf uitschrijven voor de nieuwsbrief?
Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan door te klikken op de link onderaan in de nieuwsbrief.

9. Hoe kan ik mijzelf inschrijven voor de nieuwsbrief?
Inschrijven voor de nieuwsbrief kan door een mail te sturen naar info@relatiegeschenken.nl

10. Hebben jullie ook relatiegeschenken die gerelateerd zijn aan seizoenen.
Relatiegeschenken gerelateerd aan seizoenen hebben wij in ons assortiment. Op onze website is een kopje thema’s hier kunt u verschillende onderwerpen kiezen en ook de verschillende seizoenen.

11. Kunnen jullie ons adviseren over het kiezen van relatiegeschenken die bij een thema moeten aansluiten?
Wij kunnen u adviseren aan de hand van bepaalde onderwerpen, kenmerken of een bepaalde doelgroep en welke mogelijkheden er zijn om hierbij aan te sluiten.