Tips voor promotieartikelen die mensen onthouden

Tips voor promotieartikelen die mensen onthouden

Wilt u de naamsbekendheid van uw bedrijf vergroten of uw imago versterken? Promotieartikelen kunnen hele goede middelen zijn om beide een flinke boost te geven. Promotieartikelen zijn vaak eenvoudig te verspreiden en kunnen hun investering terugverdienen, mits u het goed aanpakt. Om u te helpen het maximale uit promotieartikelen te halen, onderstaand een aantal tips.


Kies een promotieartikel dat bij uw bedrijf past
Kies altijd een promotieartikel dat naadloos aansluit bij het imago en de uitstraling van uw bedrijf. Heeft u bijvoorbeeld een bedrijf dat streeft naar innovatie, dan zou een pen niet de juiste keuze zijn. Kies in dat geval een promotieartikel dat de innovativiteit van uw bedrijf onderschrijft. Denk aan powerbanks. Heeft u duurzaamheid hoog in het vaandel? Dan zou een duurzaam promotieartikel de juiste keuze zijn.

Een ander belangrijk element is dat het promotieartikel aan moet aansluiten bij de stijl en kwaliteit die u wilt uitdragen. Het is bijvoorbeeld erg vreemd als u een dure dienstverlening verschaft en als promotiemateriaal kiest voor goedkope producten van slechte kwaliteit. Wie kwaliteit wil verkopen, moet ook kwaliteit bieden. Dat geldt voor al uw diensten en producten en zeker ook voor het promotiemateriaal.

Wat verwacht uw doelgroep?
Het juiste promotieartikel sluit aan bij de wensen van uw doelgroep. Houd hier dan ook zeker rekening mee. En vraag uzelf af: wat zou het beste aansluiten bij mijn doelgroep? Wat zouden ze het meest waarderen en hoe groot is de kans dat uw artikel ook daadwerkelijk in de smaak valt of wordt gebruikt? Is er een bepaald merk dat uw doelgroep altijd gebruikt? Is er iets wat ze nog missen? Allemaal essentiële elementen die helpen het juiste artikel te kiezen.

Wees origineel en pakkend
Wie echt goed uit de hoek wilt komen, moet origineel zijn en ook wat humor bevatten. Met originele promotieartikelen die letterlijk of figuurlijk aansluiten bij uw merk, maakt u al snel indruk. Verzin daarbij nog een pakkende slogan en u zit gebakken.

Voorbeelden van leuke promotieartikelen die aan kunnen sluiten bij uw bedrijf:

  • Een device dat werkt op zonne-energie of een powerbank is een erg leuk promoartikel voor bedrijven die zonnepanelen verhuren of voor energiebedrijven.
  • Een goede optie voor dakdekkers zou een paraplu zijn.
  • Zit u in de hulpverlening? Misschien is een notitieboekje dan leuk zodat cliënten hun gedachten kunnen opschrijven of kleine reminders kunnen noteren.
  • Heeft u een reisbureau of organiseert u tours? Een strandbal of zonnebril is altijd een succes
  • Voor kapperszaken, nagelstylisten, schoonheidsspecialisten of andere beroepsgroepen waarbij persoonlijke verzorging voorop staat hebben we leuke verzorgingssets.
  • Slagers of groothandels zullen veel succes hebben met een leuk schort inclusief barbecue set of een chique RVS barbecue set.

Eigenlijk is het niet moeilijk om unieke promotieartikelen te vinden die perfect aansluiten bij het imago en/of de werkzaamheden van uw bedrijf.

Zorg dat het ‘blijft hangen’
Een mooi, kwalitatief promotieartikel brengt u al een hele stap verder als u het imago van uw bedrijf wilt versterken of de naamsbekendheid wilt vergroten. Wilt u nog een stap verder gaan? Het mooiste is als uw promotieartikel een glimlach tovert op het gezicht van uw toekomstige klanten. Een glimlach die zegt: ‘Wat leuk bedacht.’ Of: ‘Dit past inderdaad heel goed bij het bedrijf.’ Wanneer uw product in de lijn zit van de werkzaamheden van uw bedrijf, dan zal u al snel die glimlach krijgen, maar er is nog een manier.

Alleen een mooi, passend product met het logo van het bedrijf is leuk, maar als u hier nog een slogan aan toevoegt gaat u écht een stap verder. Vooral als uw slogan pakkend, humoristisch en/of poëtisch is. Het vergt soms wat creativiteit, maar als u over een leuke slogan gaat nadenken voor uw promotieartikelen komt er uiteindelijk vast iets doeltreffends naar boven.

Onderstaand wat leuke voorbeelden ter inspiratie:

  • Paraplu´s voor een dakdekkersbedrijf met de tekst: ‘Bestand tegen elke bui.’ Of: ‘Wij houden u droog.’
  • Zaklampen voor een energiebedrijf of elektriciens met de tekst: ‘Dat licht op.’ Of: ‘Schijn een lichtje op mij.’
  • Springtouw voor sportscholen met de tekst: ‘Altijd een warm up bij de hand.’ Of: ‘Spring erin.’ Of: ‘Hop till you drop.’

Overigens hoeft u niet altijd een slogan erop te zetten. Een mooie afbeelding kan ook erg aanspreken. Heeft u bijvoorbeeld een sterke link met de stad waarin u gevestigd bent, dan kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een herkenbare skyline. Zo wordt uw promotieartikel al snel een collectorsitem!

Wilt u flink wat inspiratie opdoen? Bekijk dan ons mooie aanbod aan diverse promotieartikelen. Heeft u hulp nodig of zijn er vragen? Ons team staat voor u klaar en staat u graag persoonlijk te woord.