Na een stevige investering in de website ziet het ontwerp er fris en modern uit. De producten of diensten staan netjes opgesteld en de video op de ‘over ons’-pagina geeft het bedrijf een persoonlijk karakter. Toch blijven de grote aantallen nieuwe bezoekers uit. Hoe krijgt u meer bezoekers op de website om dat nieuwe design daadwerkelijk te ervaren en uiteindelijk contact met u op te nemen? Een geslaagd webdesign en een persoonlijke presentatie zijn niet genoeg: het is van belang om relaties op een meer actieve manier te benaderen.

Relaties bezoeken websites die ‘top of mind’ bij ze zijn. Denken ze aan een zoekmachine, dan surfen ze naar Google en dwalen de gedachten af naar een voordelig uitje dan bezoeken ze bijvoorbeeld de website voor Vakantieveilingen. Op die manier is het van belang om de meest logische keuze te worden binnen uw specifieke branche of vakgebied.

U kunt daarvoor gebruik maken van de kracht van relatiegeschenken. Daarmee speelt u in op beïnvloeding door wederkerigheid, zoals offline marketeers daar al veel langer succesvol mee zijn. Er verscheen onlangs een artikel bij MarketingMed.nl dat dit helder beschreef, zodat u daar ook zelf mee aan de slag kunt.

Top of mind blijven 

Om meer bezoekers op de website te krijgen is het vooral van belang om top of mind te blijven. Wanneer u denkt aan Relatiegeschenken zou u wat ons betreft natuurlijk naar onze website moeten surfen, maar zo geldt dat ook in uw eigen branche. U dient een methode te vinden om in beeld te komen bij uw relaties en daar vervolgens ook te blijven. En wat is er dan krachtiger dan een relatiegeschenk dat de relatie simpelweg voor zich heeft liggen of een promotie-artikel dat de relatie dagelijks gebruikt? Het is de kracht van relatiegeschenken, die blijkt uit recent onderzoek.

De kracht van relatiegeschenken 

Het blijkt dat 90% van de ontvangers van relatiegeschenken die na 2 jaar nog bezit. Bovendien geeft 62% van de ontvangers aan daadwerkelijk zaken te doen met het bedrijf dat het geschenk aanbood. We hebben het hier over website-bezoeken, waardoor de stap nog een stuk kleiner is om die van u te bezoeken na ontvangst van een leuke gift.

Zelfs wanneer de ontvanger het relatiegeschenk niet direct in het zicht heeft liggen profiteert u van het voordeel daarvan, want 87% van de ontvangers kan zich de naam van de verstrekker op het promotionele artikel binnen een jaar herinneren.

Beïnvloeding door wederkerigheid 

Het is de beïnvloeding op basis van wederkerigheid die de relatiegeschenken zo succesvol maakt. Zorg ervoor dat u een promotioneel artikel kiest dat aansluit bij de wereld van de ontvanger of zorgt voor een praktische toevoeging op het beschikbare arsenaal. Op die manier blijft u niet alleen top of mind, u zorgt er daarnaast ook voor dat de ontvanger psychologisch bij u in het krijt komt te staan.

Blader door de verschillende relatiegeschenken om een beeld te krijgen van de mogelijkheden, bijvoorbeeld op het gebied van kantoor- & computer-artikelen of met betrekking tot home & living.